Mirisna breskva


Najzastupljeniji vitamini u breskvi su A, C, E, K i B3.
Od minerala tu su kalij, bakar, mangan, magnezij, željezo, kalcij, fosfor i selen.
Sadrži folnu kiselinu, klorogensku kiselinu, karotenoide, rutin, kvercetin, katehine, vlakna, ugljikohidrate te nešto manje količine bjelančevina i masti.




Zahvaljujući snažnim antioksidansima - vitaminima C i E - breskva može biti od velike koristi u održavanju zdravlja cijelog organizma.
Antioksidansi štite stanice od negativnog djelovanja slobodnih radikala i tako sprječavaju brojne zdravstvene probleme.
Osim toga vitamin C pomaže u borbi protiv alergija, virusnih i baterijskih infekcija, bolesti dišnih putova te niza drugih oboljenja.

Vitamin E osobito je učinkovit u prevenciji nastanka arterijskog plaka, suženja arterija i razvoja ateroskleroze.
Zahvaljujući vitaminu B2, plodovi breskve su odličan saveznik dobrog vida te lijepe i zdrave kože.
Visoki udio kalija u plodu breskve zaslužan je za sprečavanje bubrežnih oboljenja kao i za prevenciju čira na želucu.
Vlakna prisutna u ovim ukusnim plodovima pospješuju detoksikaciju organizma, čuvaju zdravlje srca i krvnih žila, pomažu u regulaciji razine šećera u krvi te doprinose zdravoj probavi.
Bioflavonoid rutin pridonosi jačanju kapilara, pomaže u uklanjanju proširenih vena, snižava štetan LDL kolesterol te smanjuje rizik od srčanih bolesti.

Kao izvrstan izvor vitamina C, snažnog antioksidansa, breskva može pomoći u borbi protiv djelovanja slobodnih radikala koji su poznati uzročnici raka.
Vlakna iz svih vrsta voća i povrća pa tako i iz breskve također se povezuju sa smanjenim rizikom od raka, osobito raka debelog crijeva.
Vlakna, kalij, vitamin C i kolin iz bresaka doprinose očuvanju zdravlja srca.


Redovita konzumacija breskvi može pomoći u kontroli visokog kolesterola, koji predstavlja rizični faktor za nastajanje krvožilnih i srčanih bolesti.
Breskve sadrže fenolne spojeve koji sprječavaju stvaranje LDL kolesterola.

Nedostatak magnezija se može negativno odraziti na funkcioniranje središnjeg živčanog sustava, u smislu povišene aktivnosti živčanih signala.
Prisustvo magnezija u breskve smiruje živčani sustav, opušta mišiće, ublažava nemir i tjeskobu te prevenira stres i depresiju.

Beta-karoten je odgovoran za zdravlje očiju, a breskve sadrže veliku količinu tog antioksidansa.
Ovaj provitamin njeguje i štiti mrežnicu oka od slobodnih radikala, te sprječava kataraktu i senilnu makularnu degeneraciju.

Zbog prisutnosti širokog raspona vitamina i minerala breskva je izvrsna namirnica za trudnice.
Mineral kalij pomaže u otklanjanju mišićnih grčeva i općeg umora koji su česta pojava tijekom trudnoće.
Vitamin C doprinosi zdravom razvoju kostiju, zubi, kože, mišića i krvnih žila bebe.
On također pomaže u apsorpciji željeza, što je izuzetno važno za vrijeme trudnoće.
Folati prisutni u breskvi potiču pravilan razvoj srca, mozga i lubanje fetusa te pomažu u sprečavanju defekata neuralne cijevi.


Breskve sadrže vrlo malo kalorija pa se smatraju odličnim saveznikom zdravog mršavljenja.
Klorogenska kiselina, spoj prisutan u nekim vrstama voća i povrća, pa i u breskvi, znanstveno dokazano pospješuje sagorijevanje nagomilanih masnoća u tijelu i tako doprinosi mršavljenju.
Vlakna iz ovih ukusnih plodova, osim što pružaju osjećaj sitosti doprinose i regulaciji razine šećera u krvi te tako sprečavaju nastanak masnih naslaga.

Vitamin C igra važnu ulogu u formiranju kolagena - proteina čiji se nedostatak posebno negativno odražava na koži.
Ovaj vitamin, ako se konzumira u svom prirodnom obliku ili ako se nanosi na kožu lokalno, može smanjiti bore, prevenirati oštećenja kože uzrokovane suncem te općenito poboljšati cjelokupnu strukturu kože.
Vitamin E prisutan u ovom voću štiti i hidratizira kožu i doprinosi njezinom oporavku od oštećenja uzrokovanih djelovanjem slobodnih radikala.
Vitamin A također vlaži kožu, poboljšava njezinu teksturu, usporava znakove starenja i doprinosi svježem i zdravom izgledu kože.




Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi