Riznica zdravlja u trešnji



Odličan su izvor vitamina A, B1, B2, B3, B6, C i K i minerala kalija, kalcija, željeza, bakra, mangana, magnezija, fosfora i cinka.


Sadrže prehrambena vlakna, celulozu, pektin, organske kiseline (jabučnu, limunsku, vinsku) i nešto proteina i ugljikohidrata.

Zbog bogatstva antioksidansa trešnje su izvrsni borci protiv slobodnih radikala, koji svojim djelovanjem višestruko štete ljudskom organizmu.

Posebno su bogate antocijaninima i proantocijaninima.

Ovi antioksidansi su odlični saveznici u suzbijanju simptoma astme i alergija, a poznati su i kao snažna prirodna protuupalna sredstva.

Potiču proizvodnju kolagena - proteina ključnog za zdravlje kože, kostiju i vezivnog tkiva.

Istraživanje provedeno na američkom univerzitetu u Vermontu dokazalo je da antocijanini djelotvorno ublažavaju upale mišića te grčeve u listovima nogu.


Plodovi trešnje bogati su luteinom, zeaxantinom i beta-karotenom - spojevima koji su poznati "čistači" slobodnih radikala, potvrđenih uzročnika raka.
U njima je također obilno prisutan i kvercetin, biljni pigment iz skupine flavonoida.
Prema rezultatima mnogobrojnih istraživanja ovaj spoj zbog svojih snažnih antikancerogenih svojstava značajno doprinosi prevenciji raka.


Kalij sakriven unutar slatkih trešnjinih bobica značajno doprinosi zdravlju srca. Konzumacija namirnica bogatih ovim mineralom može biti od koristi u regulaciji krvnog tlaka, srčanih otkucaja i električne aktivnosti u srcu.
I magnezij doprinosi očuvanju srčanih funkcija. On pomaže u regulaciji srčanih otkucaja, smanjuje rizik od srčanog udara te pospješuje oporavak nakon srčanog udara.
Steroli - biljni spojevi iz trešanja - pomažu na prirodan način sniziti kolesterol.
Utvrđeno je da konzumacija namirnica bogatih ovim spojevima može smanjiti vrijednosti LDL (lošeg kolesterola) i do 20%.



Trešnje su poznate po svojoj sposobnosti ublažavanja upala.
Antocijanini, spojevi koji daju trešnjama njihovu crvenu boju, imaju snažan protuupalni učinak.
Ovi spojevi imaju sposobnost inhibirati enzime koji igraju ključnu ulogu u proizvodnji prostaglandina - prirodnih kemikalija koje sudjeluju u upali.
Redovita konzumacija trešanja unutar 28 dana dovodi do smanjenja biokemijskih znakova upale u krvi.
Konzumiranje trešanja može pomoći protiv kroničnih bolesti kao što su giht, artritis, fibromialgija (bolno stanje mišića), sportskih ozljeda i mnogih sličnih zdravstvenih tegoba.


Plodovi trešnje ili njihov sok imaju sposobnost smanjiti ili u potpunosti otkloniti bolove te fizičku i mentalnu iscrpljenost. Ispijanjem soka od trešnje se može u roku od 24 sata povratiti čak 90% snage izgubljene tijekom sportskih aktivnosti ili napornog fizičkog rada. 20 trešanja učinkovitije je od jedne tablete aspirina.


Trešnje su izvrstan diuretik što znači da pospješuju izlučivanje mokraće.
Osim plodova trešnje u narodnoj se medicini već stoljećima koriste i peteljke.
Od njih se pripremaju čajevi koji se koriste za otapanje bubrežnih kamenaca, čišćenje mokraćnih puteva, za pojačano izlučivanje mokraće kao i za upalu bubrega i mokraćnih kanala.



Ovo supervoće smatra se izvrsnim izvorom minerala bora, koji izuzetno povoljno utječe na zdravlje i kvalitetu kostiju.
Tu je i kalcij čiji nedostatak s vremenom može dovesti do gubitka koštane mase.
Minerali bakar i magnezij prisutni u plodovima trešnje također su od velike važnosti za zdravlje kostiju.
Osim toga magnezij je neophodan za apsorpciju kalcija i njegovu ugradnju u kosti, što ga čini ključnim faktorom u prevenciji osteoporoze i lomova kostiju.



Nervoza, razdražljivost, glavobolja, nemiran san i slične tegobe mogu se javiti kao posljedica neuravnoteženosti hormona, viška stresa i nezdravih životnih navika.
Za prevenciju i eliminaciju ovih problema odlično prirodno rješenje može biti melatonin prisutan u trešnjama.
Ovaj hormon što ga luči epifiza ima umirujuće djelovanje na neurone u mozgu, smiruje živčani sustav, pomaže vam da lakše i mirnije spavate.
Osim što ima blagi sedativni učinak, melatonin prema nekim studijama može biti od koristi i kod opeklina od sunca, sindroma iritabilnog crijeva i epilepsije.



Trešnje imaju vrlo malo masnoća i niskokalorične su.
100 g trešanja ima svega 63 kcal
Sadrže visoki udio vode koja povećava razinu energije i ubrzava metabolizam.
Zahvaljujući vlaknima i pektinu ovi plodovi doprinose osjećaju sitosti. Antocijanini iz tamnih trešanja mogu smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu te sniziti razinu kolesterola i šećera u krvi.
Tiamin, riboflavin i vitamin B6 sadržani u trešnjama od vitalnog su značaja za metabolizam i pretvaranje hranjivih tvari u energiju, što ide u prilog onima koji nastoje smršavjeti.


Zahvaljujući svom sastavu trešnje vam mogu pomoći u nastojanju da usporite pojavu znakova starenja, kao što su bore, celulit, suhoća kože i kose i sl.
Dobar su izvor vitamina A, u obliku beta-karotena koji ima važnu ulogu u mnogim funkcijama organizma.
Beta-karoten pospješuje rast kostiju i zubi, održava kožu zdravom i štiti od infekcija.
Neophodan je i za zdravlje očiju i očuvanje dobrog vida.
Trešnje, sok od trešanja kao i čaj od njihovih peteljki u narodnoj medicini primjenjuju se za njegu i obnovu suhe kože te za uklanjanje podočnjaka.


Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi